VEEL GESTELDE VRAGEN

Hoe kan ik het stuk vastmaken op het graf opdat het niet gestolen zou worden?

Er zijn twee mogelijkheden. Alle stukken van Maud Bekaert zullen een voet/sokkel hebben die je kan vast lijmen op het graf. Dit model kan je dan ooit wel weer wegnemen als je wil (met een speciale ijzerdraad kan je de lijm weer lossnijden). Je kan ook kiezen voor een model waar twee gaatjes in zitten. Dan boor je twee gaatjes in de grafsteen en dan kan je het stukje verankeren. Dan zit het er wel voor altijd in vast.

Hoe moet ik cortenstaal onderhouden en maakt het materiaal roestvlekken op de ondergrond?

Cortenstaal is een mooi materiaal met een diepwarme kleur. De gevormde patinalaag voorkomt dat cortenstaal volledig gaat doorroesten. Na plaatsing vergt het materiaal geen onderhoud meer.

Cortenstaal kan in de eerste periode dat het buiten staat wel roestvlekken veroorzaken op de ondergrond. Na enkele seizoenen stopt het roestproces. Op glas en aluminium kun je de roestplekken wegpoetsen maar op natuursteen is dat niet mogelijk.

Wat is dibond?

Dibond is een composietmateriaal dat bestaat uit een lichte polyethyleenplaat, tussen twee dunne aluminium platen. De panelen zijn vormvast, UV-bestendig en bestand tegen vocht.

Wat is butler inox?

Butler inox is dibond met een inox-look afwerkingslaag

Wat is keramische kalk?

De keramische kalk die gebruikt wordt door Maud Bekaert is een mengeling van fijngemalen witte marmer en kalk. Die mengeling wordt gemengd met water en in een mal gegoten. Na een lang droogproces wordt het stuk met de hand geschuurd en eventueel ook nog geschilderd. Keramische kalk is door de toevoeging van water niet geschikt voor buitengebruik.

Welke tekstplaten van Maud Bekaert zijn personaliseerbaar?

De tekstplaten van Maud Bekaert bestaan in 5 verschillende uitvoeringen:

  1. Dibond
  2. Butler inox
  3. Cortenstaal
  4. Gepoederlakt metaal
  5. Keramische kalk

Enkel op de creaties in dibond en keramische kalk kan een naam of korte tekst worden bijgedrukt of bijgeschreven. De meerprijs voor het bijdrukken van een korte tekst op dibond is 60 euro (opmaak en druk) en de levertermijn is ongeveer een week. De meerprijs voor het bijschrijven van een korte tekst op keramische kalk is 5 euro en de levertermijn is enkele dagen.

In principe is het ook mogelijk om een naam toe te voegen aan een tekstplaat in cortenstaal of gepoederlakt metaal maar dit proces is veel omslachtiger en daarom wordt het niet standaard aangeboden op Maud Bekaert.

De tekstplaten in metaal worden immers voor het roesten (cortenstaal) of poederlakken (gepoederlakt metaal) per 25 stuks uit een grote plaat gelazerd en nadien geplooid. Als er een naam moet worden aan toegevoegd moet er dus een aangepast ontwerp worden gemaakt en moet er een plaat worden opgelegd en gelazerd voor één stuk. Dit kan maar dat is een stuk duurder en er is een wachttijd van ongeveer één maand.

De meerprijs hangt vooral af van het gekozen lettertype.

  1. Als je kiest voor een handgeschreven letter is de meerprijs 180 euro (90 euro voor het ontwerpen van de naam, 50 euro voor het vectoriseren van dat ontwerp en 40 euro voor het apart lazeren van de plaat)
  2. Als je kiest voor een font (reeds gevectoriseerde letter) is de meerprijs 100 euro (60 euro voor het toevoegen van de naam aan het bestaande ontwerp en 40 euro voor het apart lazeren van de naam)

Deze uitleg is vrij technisch. Aarzel niet ons te contacteren als je hierover bijkomende vragen hebt of als je een gepersonaliseerde plaat in cortenstaal of gepoederlakt metaal wenst te bestellen.

Is online betalen veilig?

Ja, zeer veilig.
Voor veilige online betalingen werkt deze shop samen met het Mollie. Als een van de marktleiders op gebied van online betalen bij e-commerce garandeert Mollie u een 100% veilige afhandeling.

Of u nu Bancontact, Visa of een andere methode gebruikt, de transactie gebeurt steeds via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen Mollie en de koper.

Noch de online shop noch derden krijgen uw kaartnummer of andere informatie te zien.
Mollie verifiëert o.a. de geldigheid van uw kaart, kaartnummer en toegangsrechten van uw kredietkaart en geeft bericht aan de online shop wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden. Zo wordt uw bestelling onmiddellijk bevestigd en kan overgegaan worden tot verzending van de bestelling.

Hoe betaal ik het best?

Wij accepteren volgende betaalmethoden:

Bancontact / Mister Cash / Maestro voor klanten Argenta, AXA, Fintro, etc …
Afhankelijk van de bank waarbij u aangesloten bent, zal u uw persoonlijke kaartlezer of digipass bij de hand moeten hebben teneinde uw online betaling te kunnen afronden. Deze zal een unieke code genereren voor de transactie om zo uw identiteit te kunnen controleren en toestemming te verlenen voor betaling en helpt u te beschermen tegen fraude. Er zijn geen servicekosten namens de online shop.

KBC-CBC Online / ING Home Pay / Belfius DirectNet / BNP Parisbas
Als klant van KBC, ING, Belfius en Parisbas kunt u direct het bedrag van uw bestelling overschrijven. Volg hiervoor de instructies die u stap voor stap worden uitgelegd. De betaling via bankoverschrijving is veilig en gebeurt rechtstreeks via de online betaalmodule van uw bank. Er zijn geen servicekosten namens de online shop.

Visa / MasterCard
De betaling gebeurt in een beveiligde omgeving van betalingsprovider Mollie waardoor uw gegevens met de grootste zorg worden behandeld. Op uw afrekening vindt u uw aankoop terug onder de naam “xxx”. Voor de betaling met een creditcard worden géén kosten in rekening gebracht.

PayPal
PayPal is een betaalsysteem voor online en mobiele betalingen tussen personen onderling. Om te betalen is alleen uw e-mailadres nodig dat voordien gekoppeld werd aan een PayPal-rekening (gekoppeld aan de bankrekening / creditcard). Betalen met PayPal is gratis voor u (de koper), de verkoper (online shop) betaalt evenwel een servicekost.

iDEAL (Nederland)
Via iDEAL (enkel voor Nederlandse klanten). Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Bitcoin
Bitcoin is een digitale munt, ook wel cryptovaluta of cryptocurrency genoemd, die speciaal ontworpen is om online betalingen te verrichten die niet omkeerbaar zijn. Transacties in bitcoins worden gecontroleerd en geregistreerd via een proces dat mining genoemd wordt. Na uw online betaling met bitcoins via Mollie wordt het corresponderende bedrag in euro’s uitbetaald aan Maud Bekaert.

 

Wenst u een factuur?

Wenst u voor uw aankoop een factuur te ontvangen, dan dient u dit aan te duiden bij het plaatsen van uw bestelling.
Bij het invullen van uw gegevens kunt u de optie “Facturatiegegevens” aanvinken waarna u de bedrijfsnaam en een geldig BTW-nummer kunt opgeven.
De factuur wordt u achteraf (na levering van uw bestelling) toegestuurd via e-mail.
Facturen worden enkel opgemaakt indien een geldig BTW-nummer wordt opgegeven.
Als u vragen heeft over uw factuur, neem contact op via maud@maudbekaert.be

Wat is de leveringstermijn?

Alle bestellingen worden verstuurd vanuit België.
Voor de levering van uw order doen wij een beroep op het koerierbedrijf bpost.
Producten die op de website zijn vermeld zijn meteen uit voorraad leverbaar. Mocht dit om één of andere reden niet zo zijn, zullen wij u onmiddellijk hiervan op de hoogte brengen.

Voor verzendingen binnen België:

Om gratis verzending binnen België mogelijk te maken worden de verzendingen gebundeld op één dag. Elke maandag voor 11u worden alle bestellingen van de voorafgaande week verzonden.

Voor verzendingen naar Nederland, Frankrijk, Duitsland en Luxemburg:

Na ontvangst van uw bestelling en betaling wordt uw order zo snel mogelijk klaargemaakt voor verzending. Normaalgezien bedraagt de bezorgtermijn tussen de 3 en 5 werkdagen.

Expresszendingen binnen en buiten België zijn mogelijk, tegen meerkost. Gelieve in dat geval contact op te nemen met de klantendienst via het contactformulier of via maud@maudbekaert.be.

Afhaling tijdens de openingsuren in de winkel te Brugge (Sint-Clarastraat 40), zijnde op vrijdag 10u-12u & 14u-18u en op zaterdag 10u-13u, is ook mogelijk.

Van zodra uw bestelling onderweg is / klaar staat (in geval van afhaling), wordt u hiervan per e-mail verwittigd.

Wat zijn de verzendkosten?
De kosten voor de standaard verzending van uw bestelling zijn afhankelijk van het land waar wij uw pakket naartoe moeten sturen. Het land van levering moet altijd overeenkomen met het land van aankoop. U vindt hieronder de lijst van de landen waar wij leveren en de respectieve tarieven.

  • België: gratis
  • Nederland: € 5,95
  • Luxemburg: € 5,95
  • Duitsland: € 6,95
  • Frankrijk: € 7,95


Expresszendingen
 binnen en buiten België zijn mogelijk, tegen meerkost.

Het ruilen/ retourneren van in de online shop aangekochte artikelen is mogelijk mits aan volgende voorwaarden voldaan wordt.

  • binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het oorspronkelijk bestelde artikel
  • ongebruikt
  • onbeschadigd
  • in de originele verpakking (inclusief label, accessoires en bijhorende documenten)
  • max. 1 keer omruiling / retourneren per bestelling

De shop behoudt zich het recht het terugbetalen van het met het geretourneerde artikel overeenkomstige bedrag te weigeren, wanneer het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn of door schuld anders dan die van de online shop of de leverancier van het artikel zijn beschadigd.

Gelieve het volgende stappenplan te volgen zodat wij uw zending zo efficiënt mogelijk kunnen afhandelen.
1. Meld per e-mail bij onze klantendienst (contactformulier) dat u een artikel wilt retourneren / ruilen
2. U ontvangt vervolgens via e-mail instructies en een retourformulier / ruilformulier.
3. Vermeld de reden op het retourformulier / ruilformulier.
4. Voeg de per e-mail ontvangen bestelbevestiging en het ingevulde retourformulier / ruilformulier bij het packet
5. Stuur het artikel terug naar het retouradres, de kosten worden door u gedragen.
6. Na ontvangst en goedkeuring, stuurt de online shop be u een ontvangstbevestiging via e-mail.
7. Indien uw zending goedgekeurd wordt, wordt het artikel terugbetaald of wordt het nieuwe artikel u toegestuurd.

Retour- en ruilzendingen van aangekochte goederen via de online shop, zijn enkel mogelijk via de online shop (dus niet in een fysieke winkel).

Verzendkosten voor geretourneerde / ingeruilde goederen zijn te uwen laste. Niet gefrankeerde zendingen of rembourszendingen worden geweigerd.

De refund van geretourneerde goederen zal binnen de 14 werkdagen gebeuren.